2018-ban is hatékonyan látta el feladatait Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelete
2019. február 12., 14:50
11 százalékkal több ügyben intézkedtek és 30 százalékkal több üzemképtelen gépjármű elszállításáról gondoskodtak Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyeletének munkatársai az előző évhez képest, egyebek mellett ez derül ki az ÓBKF 2018-as, január végi összesítéséből.
Múlt hónapban elemzést készített az ÓBKF a 2018-ban elvégzett munkáról. Az összesítésből kiderül, hogy 2017-hez képest csaknem 11 százalékkal több, összesen 14 602 e-intézkedést hajtottak végre a közterület-felügyelet munkatársai. Az e-intézkedéssel a felügyelők szolgálatteljesítésük során észlelt problémákat rögzítenek és oldanak meg, amelyek nem vonnak maguk után sem figyelmeztetést, sem pedig bírságot. Ezek elsősorban városüzemeltetési feladatokkal és infrastruktúrát érintő kérdésekkel kapcsolatos ügyek.
A felügyelők igyekeznek segítséget nyújtani a bejelentett problémák ügyében azokban az esetekben is, amikor a tevékenység nem az ÓBKF hatáskörébe tartozik. A tavalyi évben összesen több, mint kilencezer bejelentés érkezett telefonon, e-mailben, postán és faxon. Ezek zöme a szabálytalan parkolás, lomtalanítás, illegális szemétlerakás, kátyúk, úthibák és hajléktalanok kérdéskörét érintette. 2018-ban a Felügyelet 5 586 alkalommal intézkedett a bejelentések nyomán. Ehhez képest kevesebb mint feleannyi alkalommal, csupán 2 456 esetben szabtak ki bírságot. A többi esetben elegendő volt a tájékoztatás és a felszólítás is, amely egyértelműen mutatja, hogy a felügyelet elsődleges célja a szabályok betartásának ösztönzése.
2018-ban is több alkalommal fordult a lakosság a Közterület-felügyelethez olyan kérdésben, amely nem tartozik a szervezet hatáskörébe. Az ilyen esetekben a Felügyelet tájékoztatta a bejelentőt arról, hová fordulhat segítségért, vagy továbbította a bejelentést az illetékes szerv felé. A 2017-es évhez képest több mint kétszer annyi, csaknem 600 bejelentést továbbított az ÓBKF hatáskör hiányában olyan szerveknek, mint a rendőrség, az Óbudai Parkolási Kft., a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt., vagy a Fővárosi Csatornázási Művek. Meghatározott városrészeket érintő kérdésekben forgalomtechnikai javaslatokkal éltek az illetékes szervek felé. A Felügyelet célja minden esetben, hogy a lehető leghamarabb megoldás szülessen és a lakosok elégedettek legyenek a közterületek állapotával. 2017-hez képest közel 20 százalékkal több, 377 esetben más hatóságok fordultak az ÓBKF munkatársaihoz, hogy különböző ügyekben a segítségüket, együttműködésüket kérjék.
Az üzemképtelen járművek amellett, hogy zavarják az utca látképét, foglalják a parkolóhelyeket a többi autótulajdonos elől. Az elmúlt évben a Felügyelet munkatársai 489 esetben intézkedtek az üzemképtelen gépjárművek ügyében, amely a 2017-es adathoz képest közel 30 százalékos emelkedést jelent.
A májustól októberig tartó hajózási szezon ideje alatt az ÓBKF – az országban egyedülállóként – a hagyományos közterület-felügyeleti feladatok mellett vízirendészeti tevékenységeket is ellát. Ebben az időszakban a hét minden napján 12 órában teljesítenek szolgálatot a Felügyelet és a Budapesti Rendőr-főkapitányság munkatársai a Duna partján, amelynek köszönhetően a Duna Római-parti szakaszán biztonságos a közlekedés. Vízirendészeti munkájuk sikerét igazolja, hogy a tavalyi évben egyáltalán nem történt fulladás vagy egyéb baleset. Összesen 8 embert mentettek ki a Dunából és 14 alkalommal műszaki hiba elhárításában nyújtottak segítséget, 7 alkalommal pedig a rendezvény zavartalan lebonyolítását tették lehetővé. A biztonságos vízi közlekedéshez elengedhetetlen a szükséges iratok megléte, ezért az ÓBKF és a BRFK munkatársai 230 esetben végeztek ellenőrzéseket a Dunán.
„Kollégáinkkal mindig törekszünk arra, hogy a tőlünk elvárt színvonalon lássuk el feladatainkat. A lakossággal kialakított jó kapcsolatnak köszönhetően gördülékeny a munkavégzés intézményünkben. Ők a mi szemeink, a bejelentéseik által hatékonyabban tudjuk ellátni feladatainkat. Bízunk benne, hogy az idei évben tovább erősödik az együttműködés a III. kerületi lakosokkal; várjuk bejelentéseiket, javaslataikat annak érdekében, hogy munkánk az előttünk álló évben még eredményesebb legyen” – mondta Rácz Ferenc Péter, Óbuda-Békásmegyer Közterület-Felügyelet igazgatója.