Budapest, III. kerület, Óbuda-Békásmegyer hivatalos honlapja

Ebösszeírás a kerületben – Kedvenceink és önmagunk védelme a cél!

2020. november 1., 11:45

Aki kutyát tart, tudja, hogy az eb nem csupán kisállat, hanem a társunk, a barátunk, az életünk része. Gondoskodunk a jóllétéről, az egészségéről, felelősséget vállalunk érte. Az ebösszeírás, azaz kedvencünk adatainak számontartása a felelős állattartás fontos része.

Az ebösszeírás törvényi kötelezettségünk, véd bennünket, és védi kedvenceinket is. Kérünk minden felelős gazdát Óbuda-Békásmegyeren, hogy vegye komolyan, és segítse az önkormányzatot a feladat elvégzésében.

A magyarországi településeken háromévente kerül sor ebösszeírásra.  Az ismételt adatgyűjtés és a meglévő adatbázis frissítése a kóborló kutyák tulajdonosainak gyorsabb és könnyebb beazonosíthatóságát és az esetleges zoonózisok (állatról emberre terjedő) betegségek elleni hatékony védekezést is segíti.

Az adatszolgáltatás önbevallásos módszerrel történik, ám fontos kiemelni, hogy ez minden ebtartó törvényi kötelezettsége, az állatvédelmi törvény alapján a bejelentés elmulasztása bírsággal jár.

Néhány fontos tudnivaló:

  • 2013. január 1-jétől minden négy hónapos kornál idősebb eb csak transzpanderrel (mikrochippel) megjelölve tartható. Kérjük, amennyiben még nem tett eleget jelöltetési kötelezettségének, az ebösszeírás határidejéig pótolja azt.
  • Az ebtartók az összeírást követően is kötelesek az adatváltozásokat (elhullás, szaporulat, tulajdonosváltás, tartási hely változása) írásban bejelenteni a hivatal felé.
  • Az adatszolgáltatás teljesítése előtt ellenőrizzék az állat/állatok utolsó veszettség elleni kötelező oltásának időpontját, és amennyiben az egy éven túl történt, kérjük az oltást haladéktalanul pótolni.
  • Az ebtartók részére az adatszolgáltatás kötelező.

Az adatlapot az eb/ebek oltási könyvének adatai alapján kell kitölteni. Fontos, hogy minden egyes kutyáról külön adatlapot kell kitölteni, amelyet aláírva kell visszajuttatni a hivatalhoz.

A bejelentéshez az adatlap innen tölthető le.

Nyomtatott formában adatlap

  • az önkormányzat ügyfélszolgálati irodáján (1033 Budapest, Harrer Pál u. 2.),

Az adatlap visszaküldésének módja:

  • postai úton a Budapest Főváros III. kerületi Polgármesteri Hivatal, 1033 Budapest, Fő tér 3. címre, a borítékra, kérjük, írják rá: „Ebösszeírás”

Személyesen az önkormányzat ügyfélszolgálati irodáján (1033 Budapest, Harrer Pál u. 2.) adható le.

A személyes ügyintézésnél minden esetben az adott helyszínre vonatkozó járványügyi előírások érvényesek!

Kérjük, tegyenek eleget törvényi kötelezettségüknek, az adatkérő lapot pontosan töltsék ki, és határidőn belül küldjék vissza, ezzel segítve a hivatal munkáját.

Köszönjük az együttműködést!

 

Az adatlaphoz kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatót itt olvashatja el.