Hagyományok és nemzeti identitás: elkezdődtek az Óbudai Óvodapedagógiai Napok
Ebben az évben az óvodai nevelés során még nagyobb hangsúlyt kap a népszokások, néphagyományok és nemzeti szimbólumok megismertetése, a gyermekek nemzeti identitás tudatának megalapozása, hagyományaink őrzése, ápolása, amely eddig is szerves részét képezte az óvodai nevelésnek. Ez a fő témája az idei ‘Óbudai Óvodapedagógiai Napok’ című szakmai programsorozatnak is.
A programsorozat megnyitó ünnepségégét a Szindbád rendezvénytérben tartották, az eseményen 85 pedagógus vett részt. Beszédet mondott Kelemen Viktória, Óbuda-Békásmegyer alpolgármestere. Mint mondta: a kormány módosította az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramját, így az idei nevelési évtől hangsúlyosabb feladattá válik a gyerekek nemzeti identitástudatának erősítése, így ezért ez lett a témája az idei Óbudai Óvodai Pedagógiai Napoknak. Hozzátette: Óbuda-Békásmegyer szerencsés helyzetben van, hiszen a kerületben már az alapprogram módosítása előtt Bús Balázs polgármester úr és Kobzos Kiss Tamás, az Óbudai Népzenei Iskola néhai igazgató kezdeményezésére még 2016. őszén bevezették az Óbudai Népzenei Iskola programsorozatát, a „Kismuzsika – Néphagyományok az óvodában” elnevezésű programot. Ennek célja a magyar zenei anyanyelv, népszokások, ünnepek, tánc és zene, hagyományelemek megismertetése a kerület óvodásaival. A foglalkozások nagyon fontos részei az ovisok életének: több mint 2000 gyermek és 70 óvodapedagógus érintett.
Az alpolgármester beszéde után a Cseresznyevirág Művészeti Óvoda tagóvodájába járó gyermekek és pedagógusaik műsorral kedveskedtek a jelenlévőknek. A szakmai előadást „A hagyomány és a hazaszeretet értelmezése a gyermekközpontú óvodában” címmel Dr. Pálfi Sándor, a Debreceni Egyetem tanszékvezetője, főiskolai tanára tartotta.
A programsorozat célja, hogy a kerületben működő 11 óvoda 32 épületében dolgozó óvodapedagógusok újszerű módszereket, ismereteket szerezzenek. Az óvodapedagógusok gyakorlati foglalkozások alkalmával tapasztalatokat gyűjtenek, ami elősegíti, hogy új módszertani elemeket építsenek be mindennapi munkájukba. Az óvodai foglalkozásokat mindig szakmai megbeszélés követi, ami szintén segítséget nyújt az eredményes pedagógiai munka megvalósításához.