Karácsony Gergely ma bemutatja a főváros oltási tervét a miniszterelnökségnek
A főpolgármester szerint Budapest vezetése kész arra, hogy segítse a kormányt, hogy gyorsabban és gördülékenyebben haladjon az oltással. Hiszen mindannyiunk érdeke, hogy minél hamarabb minél több ember megkaphassa a vakcinát.
1) A háziorvosi rendelők mellett a kerületekkel közösen dedikált oltópontok kialakítását javasolják, ezzel is gyorsítva az eljárást. Összesen 30 oltópontot tudnak létrehozni, helyszínenként pedig egy nap alatt háromezer embert tudnának beoltani.
2) Vállalják, hogy a fővárosi és kerületi fenntartású intézményekben dolgozókat vagy újonnan beköltözőket (idősotthonok, hajléktalanellátók) és a főváros kritikus infrastruktúráinak személyzetét (BKK, FKF és egyéb cégek munkatársait) orvosok bevonásával átoltják.
3) Felajánlják a lakossági szűrés során már bevált időpontfoglaló rendszerüket az önkormányzati és a kormányzati oltópontokhoz is.
4) Az oltóközpontok helyszíneinek biztosítása mellett önkéntesekkel és rendészekkel is tudják segíteni az oltások lebonyolítását.
5) Tájékoztatási kampányba kezdenek az oltási hajlandóság növelése érdekében. Nagyon fontos ugyanis, hogy az emberek bizalommal legyenek a vakcinák iránt.
6) Oltást a jelenlegi szabályok szerint csak szigorú körülmények között, orvosi rendelőben lehet beadni, ezért átmeneti kormányzati felmentés szükséges a tömeges oltások megkezdéséhez. Leginkább a sport- és kulturális intézmények lehetnek erre alkalmasak, ahol mosható, fertőtleníthető paravánokkal az oltóhelyek leválasztása könnyen megoldható.
Londonban még koncertek is vannak a nagy oltópontokban, így kötik össze a kellemeset a hasznossal. Miért ne lehetne ilyen Budapesten is? “Az érdekünk közös: minél több embert minél rövidebb idő alatt beoltani” – tette hozzá Karácsony Gergely.
A főváros új kampányában a kulturális élet, a sport és a vendéglátás kiemelt szereplői hívják fel a figyelmet a koronavírus elleni védőoltás beadatásának fontosságára: Legyen vége a bezártságnak, és nyissuk ki együtt Budapestet! A kampány legfontosabb üzenete, hogy csak együtt tudjuk legyőzni a koronavírust, hogy visszakapjuk korábban megszokott életünket. Azt, amikor még lehetett színházba, moziba, múzeumba, focimeccsre vagy étterembe járni. Most a védőoltás a kulcs, amely kitárja előttünk ezt az ajtót.