A beruházás előnyeiről Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Hadházy Sándor, a térség országgyűlési képviselője, Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre polgármestere és Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese tartott sajtótájékoztatót Szentendrén augusztus végén.
A fejlesztés Budapest és Szentendre között, mintegy 5,61 km hosszú kerékpáros útszakaszt érint, részben meglévő nyomvonalat felhasználva, részben új nyomvonalon vezetve. A beruházás során a Dera-patak felett 36 m szabad nyílású új kerékpáros híd épül az árvízvédelmi töltés magasításával. Szentendre területén új kerékpáros pihenőhelyet alakítanak ki, két pihenőhely újul meg Budakalászon. A fejlesztéssel érintett szakaszon új nyomvonalú kerékpárút épül, meglévő földutakat burkolnak le, burkolatokat újítanak fel, és fejlesztik a közvilágítást. A szakasz egy része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőben vezet, ahol a meglévő kerékpárutat korszerűsítik.
A beruházás része annak a nagy volumenű, egybefüggő kerékpáros infrastruktúra-fejlesztésnek, amelyhez hasonló korábban hazánkban nem történt. A Balatoni Bringakör felújítási munkálatainak kezdetét követően a beruházással most megindul a Rajka-Budapest nemzetközi útvonal fejlesztése, amelyet a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal Etyekig tartó szakaszának elindítása követ.
Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta, hogy az a cél, hogy 2020. a kerékpározás éve legyen Magyarországon. 254 nap múlva elrajtol a Giro d’Italia verseny, amelynek Magyarország is tagja. A verseny ezen a szakaszon is keresztül fog haladni, így az elég világ láthatja majd Szentendre és a Dunakanyar szépségét. Turisztikai szempontból nagyon fontos volt, hogy az Eurovelo 6 elérjen Budapestig. További terveink között szerepel, hogy a Szentendrei-szigetet és Visegrádot is bekapcsoljuk ebbe a kerékpáros hálózatba.
Hadházy Sándor, a térség országgyűlési képviselője örömét fejezte ki, hogy a jelenlegi kormányzat összefüggő rendszerben kezeli a kerékpárutak építését. A Pest megyei térségben külön kormánydöntés volt szükséges ahhoz, hogy a jelenlegi szakasz hazai támogatást kaphasson és megépülgessen. Az uniós források ugyanis nem teszik lehetővé a közép-magyarországi régió infrastruktúra-fejlesztését. Jelentős eredmény az is, hogy mára már helyi önkormányzati forrásból is épülnek kerékpárutak, ennek eredményeképpen hamarosan átadják a Pomáz-Szentendre szakaszt.
Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre polgármestere kiemelte, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése Szentendrének is stratégiai célja, hisz a településeken áthaladó, illetve idelátogató kerékpáros turisták száma meredeken emelkedik, annak ellenére, hogy még nincs készen az összefüggő kerékpárút. Hosszú szakaszokon csak az amúgy is túlterhelt 11-es számú főútvonalon tudnak haladni a biciklizők. Emellett a közel százezres lélekszámú szentendrei járásban is egyre nagyobb igény van a lakosság részéről a hivatásforgalmi és szabadidős célra is használható kerékpárútra egyaránt.
Forrás: nif.hu