Még több biciklis Budapesten: rekordok dőltek
A Magyar Kerékpárosklub újra összesítette a biciklis forgalom méréseit a BKK több, bicikliutakon telepített, nyilvános adatokat nyújtó számlálóinak mérései alapján.
Minden összevethető mérőhelyen többen kerékpároztak, mint tavaly márciusban, írják.
A budai rakparton, az Árpád hídon és a Hungária körúton vezető bringaúton rekordokat döntött a bringás forgalom, ezeken a helyeken nem mértek még ennyi kerékpározót márciusban. Munkanapokon és munkaszüneti napokon egyaránt nőtt a havi átlagos kerékpárforgalom.
Adatok a tavaly márciusi méréshez képest:
Árpád híd: 42847 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami 25%.-os növekedés a tavaly márciusi 34273-joz képest. Kétféle rekord dőlt meg itt idén: sosem volt ilyen magas a teljes havi mérés, március 27-én pedig 3159-en kerékpároztak el a mérőponton, ekkora napi forgalmat sem láttak még itt márciusban.
Bem rakpart: 72750 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami 24.6%.-os növekedés a tavaly márciusi 58359-hoz képest. Itt is kétféle rekord dőlt meg idén: sosem volt ilyen magas a teljes havi mérés, március 27-én pedig 4839-en kerékpároztak el a mérőponton, ekkora napi forgalmat sem mértek még itt márciusban.
Hungária körút: 21640 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami mintegy 19%.-os növekedés a tavaly márciusi 18211-hez képest. Itt is megdőlt a márciusi napi rekord 1245 kerékpározóval 31-én.
Múzeum körút (1 irányban mérnek Astoria felé): 35154 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami mintegy 21%.-os növekedés a tavaly márciusi 29011-hez képest.
Weiss Manfréd út: 15558 kerékpározót mértek 2021 márciusban. Itt nem tudjuk megállapítani az éves változást, mert 2020 márciusának nagy részén nem mért a számláló. 2019 márciushoz képest viszont növekedést lehet itt is látni.
Tavaly április óta – a kijárási korlátozások szigorítása ellenére is – növekszik a kerékpáros forgalom a legtöbb fővárosi mérőponton. 2020-ban 15%-kal több kerékpározót mértek, mint 2019-ben, a növekedés pedig még télen is folytatódott.
Az új kerékpársávok és a rakpart hétvégi megnyitása is sokaknak vonzóbbá tehette a kerékpározást, ugyanis felmérések szerint a magyarok szívesen ülnének többet biciklire, ha növekedne a bringasávok és utak hossza.
Új kerékpársávokra tettek javaslatot a Bubi indulására
A Magyar Kerékpárosklub amellett van, hogy folytatódjanak a gyors és olcsó kerékpársáv-fejlesztések. A fővárosnak is azt javasolták, hogy a Bubi tavaszi újraindulására új kerékpársávokra lenne szükség, hogy folytatódhasson a pozitív trend, a közbringarendszer pedig sikeresebb lehessen, mint korábban.
Nem érdemes elszalasztani a történelmi lehetőséget egy egészségesebb és élhetőbb főváros megteremtése érdekében, írják.
Óbuda hivatalosan is Kerékpárosbarát.